Tiedote 5/2017

Noutajakoirarotujen yhteistyötoimikunnalla oli kokous 23.5.2017, tässä kokouskuulumisia

NOUTAJAKOIRAROTUJEN YHTEISTYÖTOIMIKUNNAN KOKOUSTIEDOTE 5/2017

Pohjoismaiden Mestaruus 2018
PM-2018 pidetään NOME A/KV -kokeena molempina päivinä. Rotujärjestöt ovat nimenneet oman edustajansa toimikuntaan: SNJ Ilkka Höysti, GR Petteri Hirvonen, Labradorinnoutajakerho Janne Kauppila, Flattikerho Anu Mikkola, tuomaritoimikunta nimeää vielä edustajansa.

2018 Mestaruuskokeet:
SM Nome B 2018
Yhteistyötoimikunta antoi vuoden 2018 NOME B-kokeen SM kisajärjestelyt Pirkan Noutajakoirayhdistykselle ja Mäntän Seudun Nuuskuille.

SM WT 2018
Yhteistyötoimikunta antoi vuoden 2018 WT SM kisajärjestelyt SNJ:lle joka järjestää kokeen kesäleirin yhteydessä.

SM Nome A 2018
Kukaan ei toistaiseksi ole ilmoittanut kiinnostuksestaan järjestää SM Nome A-koetta 2018

Joukkue WT 2018
Yhteistyötoimikunta antoi vuoden 2018 joukkue wt-kokeen järjestelyvastuun Kaakon Noutajakoirayhdistykselle.

Yhteistyötoimikunta suosittaa SM WT koetta pidettäväksi kesä-heinäkuussa ja SM Nome A koetta loka-marraskuussa.

Tuomaritoimikunnan toimintaohjeen päivitys
Yhteistyötoimikunta hyväksyi tuomaritoimikunnan esityksen toimintaohjeen päivityksistä:

• Koko tuomarikunnan kokoukset pidetään joka toinen vuosi (ennen vuoden välein)
  • Toimikunnan jäsenmäärä lisätään 6 henkilöön (ennen 4 henkilöä) ja toimikunnan toimikauden pidentämisestä kahteen vuoteen (ennen 1 vuosi). Jäsenmäärän lisäyksen johdosta päätösvaltaisen kokouksen osanottajamäärä nostetaan puheenjohtajan (tai varapuheenjohtajan) lisäksi kolmeen jäseneen (ennen 2 jäsentä).
  • Toimikunnan puheenjohtajan pätevyysvaatimus muutetaan muotoon: NOME-B tai NOME-A tuomaripätevyys
  • Toimikunnan tehtävien kohtaa tarkennettiin muotoon: ”hoitaa ne rotujärjestöjen hallitusten antamat tehtävät jotka kuuluvat tuomaritoimikunnan tehtäväalueeseen”
  • Vuodesta 2019 alkaen toimintasuunnitelma ja talousarvio laaditaan syksyllä ja toimitetaan rotujärjestöille hyväksyttäväksi ja tuomarikunnalle tiedoksi.

Seuraava kokous on 27.6.2017.