Koekalenteri

Alustavien koetietojen päivittäminen koekalenteriin

Pyydämme, että noutajien rodunomaisia kokeita järjestävät yhdistykset tallentavat suunnittelemansa kokeet koekalenteriin alustavin tiedoin heti, kun koepäivämäärät ja koeluokat on ko. yhdistyksessä päätetty.  Alustava merkintä poistetaan sen jälkeen, kun koe on anottu ja on virallinen.

Suosittelemme myös tarkistamaan koekalenterista ennen koepäivämäärien ja koeluokkien päättämistä, mitä kokeita muut yhdistykset ovat tallentaneet alustaviksi suunnnitelmiksi kalenteriin. Myöskin tuomareiden merkitseminen on suositeltavaa heti, kun he ovat tiedossa.

Tavoitteena on välttää päällekkäisten, maantieteellisesti lähellä toisiaan sijaitsevien koemuotojen ja koeluokkien järjestäminen sekä mahdollistaa koetuomareiden riittävyys.

Kokeiden ilmoittautumisajan jatkaminen

Noutajien rodunomaisten kokeiden virallinen ilmoittautumisaika on aina alkuperäinen koeanomuksessa ja Koiramme-lehden koeilmoituksessa mainittu aika. Virallisessa koeilmoituksessa mainitut etuoikeudet ovat voimassa ko. ajan.

Jos kokeen ilmoittautumisaikaa jatketaan koeilmoituksessa mainitun ilmoittautumisajan jälkeen esim. syystä, että koe ei ole täyteen, tulee kokeeseen ottaa mukaan kaikki, jotka ovat ilmoittautuneet virallisena ilmoittautumisaikana.

SNJ:n koekalenteriin kirjataan lisätiedot-kohtaan maininta ilmoittautumisajan jatkamisesta ja milloin virallinen ilmoittautumisaika on päättynyt.

Vinkit uusimman koekalenteriversion käyttöön

Ilmoittautujalle:

• Maksukuitin voi liittää ilmoittautumiseen liitetiedostoksi.
  • Sähköpostissa tulee automaattinen kuittaus, kun koesihteeri kuittaa ilmoittautumisen maksetuksi.
  • Ilmoittauduttaessa on pakko ottaa kantaa siihen onko jäsen vaiko ei.

Koesihteerille

• Osallistujien järjestyksen vaihtaminen "raahaamalla ja pudottamalla" entisen rivi kerraallaan siirtelyn sijasta.
  • Kaksipäiväisen kokeen ilmoittautumiset näkyvät yhdellä näytöllä, jolloin kokonaisuus on helpommin hallittavissa.
  • Uutta koetta lisättäessä voidaan ottaa kopio aiemmasta kokeesta eikä kaikkea tarvitse kirjoittaa käsin uudestaan.
  • Ilmoittautuneiden kohdalla näkyy sininen "huutomerkki-ikoni", jos ilmoittautuja on laittanut "Lisätiedot"-kohtaan jotain tekstiä. Kun hiiren vie ko. huutomerkin päälle, ns. tooltip-tekstinä näkyy ko. lisätieto ilman, että ilmoittautumista tarvitsee erikseen avata.

Lisäksi yleisesti

• Kaikki päiväyksiin voi kirjoittaa nyt vain oikeita päivämääriä - ennen pystyi kirjoittamaan "mitä vaan", joka aiheutti virhetilanteita.
  • Tilinumerot mahtuvat paremmin IBAN-muodossa.

Mikäli huomaatte koekalenterin toiminnassa jotakin kehitettävää, otattehan yhteyttä Juha Tenhuseen (juha.tenhunen (ät) gmail.com).