SM Kokeet

SM-kokeiden yhteinen nettisivusto sisältäen kokeiden lisätiedot on www.noutajamestaruus.fi

SM KOKEET 2024

NOWT SM koeei järjestetä

NOME B-SM koe30.8-1.9.2024KeiteleSavon Nuuskut ry
NOME A-SM koe26.10.2024LapuaSuomen Noutajakoirayhdystys ry

SM kokeiden järjestelyoikeuksien haku:

Kokeiden järjestämisoikeutta haetaan Yhteistyötoimikunnalta viimeistään koevuotta edeltävän vuoden alkuun mennessä. Toimikunta käsittelee järjestäjävalinnat heti vuodenvaihteen jälkeen.

Perustellusta syystä toimikunta voi päättää kokeen järjestäjästä myös pidemmän ajan päähän.

Jos hakemuksia ei ole saatu kaikkiin kokeisiin määräaikaan mennessä, hakuaikaa jatketaan niiden kokeiden osalta, joihin halukkaita järjestäjiä ei ole löytynyt.

Suositellut ajankohdat mestaruuskokeiden pitämiselle:
- NOME-A - loka - marraskuu
- NOME-B - syyskuun toinen viikonloppu
- NOWT - kesä-heinäkuu

Esim:

• Yhdistys haluaa järjestää vuoden 2024 NOME-A SM-kokeen. Hakemus pitää toimittaa yhteistyötoimikunnalle viimeistään 31.12.2022.
  • Yhdistys täyttää 50 vuotta v.2025. Juhlavuoden kunniaksi yhdistys haluaa järjestää NOME-A SM-kokeen. Yhdistys hakee koetta jo 31.12.2021 mennessä. Yhteistyötoimikunta voi myöntää kokeen järjestysoikeuden vuodelle 2025 jo vuonna 2020 juhlavuoden takia.
  • Vuoden loppuun mennessä ei ole tullut yhtään hakemusta NOME-WT kokeen järjestämiseksi. Hakuaikaa jatketaan automaattisesti, kunnes 15. tammikuuta saadaan täyttävä hakemus. Toimikunta valitsee ensimmäisen valintakriteerit täyttävän hakijan.