YTTMK:n kokoustiedote 1/2022

10.2.2022

NOUTAJAKOIRAROTUJEN YHTEISTYÖTOIMIKUNNAN KOKOUSTIEDOTE 1/2022

Yhteistyötoimikunta on pitänyt Teams kokouksen 23.1.2022.

YTTMK:N JÄSENET VUONNA 2022

Puheenjohtaja                                        Jukka Simpura (Labradorinnoutajakerho ry)

Sihteeri                                                     Ulla Alhava

Jäsenet (suluissa varajäsen):

Kultainen Rengas – Golden Ring GR ry    Sauli Aaltonen (Sonja Lahdenranta-Husu)

Labradorinnoutajakerho ry                   Jukka Simpura (Ulla Alhava)

Novascotiannoutajat ry                         Mari Pohjola (Terhi Lakka)

Suomen Noutajakoirajärjestö ry         Henriikka Konttuuri (Kari Grönman)

Suomen Sileäkarvaiset Noutajat ry   Anne Kolsi (Noora Saarikko)

Chesapeakekerho ry (ei äänioikeutta)     -

Kiharakerho ry (ei äänioikeutta)         Mari Kuusaro (Sanna Sierilä)

Tuomaritoimikunta (ei äänioikeutta) Tomi Sarkkinen (Jyrki Oikarinen)

NOUTAJIEN RODUNOMAISTEN KOKEIDEN SÄÄNTÖMUUTOKSET JA VALIONARVON SÄÄNTÖMUUTOS

Tuomaritoimikunta on uudistamassa rodunomaisten kokeiden sääntöjä ja ehdottaa muutosta valionarvosääntöön. Ne tulevat rotujärjestöille käsittelyyn kevään yleiskokouksiin. Yhteistyötoimikunta on pitänyt kokouksen sääntömuutosehdotuksesta 6.2.2022 ja ehdotus on lähtenyt käsittelyyn rotujärjestöjen hallituksille.

Sääntömuutosehdotukset käsitellään ja jokaisen rotujärjestön yleiskokouksessa.

Seuraava YTTMK:n kokous pidetään torstaina 10.2.2022 Teams kokouksena.