Vuoden 2019 WT-rankinglistaus on valmistunut

5.12.2019

Yhteistyötoimikunta kokoontuu 9.12.2019. Joukkueiden haku ja hakuohjeet vuoden 2020 kansainvälisiin kokeisiin julkaistaan 10.12.2019.

Ranking-lista on luotu helpottamaan joukkuevalintojen tekemistä ja auttamaan löytämään koirakot, jotka pystyvät parhaiten edustamaan Suomea kansainvälisissä kisoissa.

Lopullisella ranking -listalla on koirat, joilla on vähintään 3 starttia ja joista koirakko on saanut vähintään 2 tulosta. WT-rankingin laskentatapa on keskiarvo koekohtaisista ranking-pisteistä.

1) Jokaisesta WT-kokeesta lasketaan kokeen VOI-luokan pisteiden keskiarvo. Keskiarvon laskennassa nollan saaneiden pisteet arvotetaan 40 pisteeseen.

2) Verrataan koirakon pisteitä kokeen keskiarvopisteisiin. Kunkin koiran koekohtaiseksi ranking-pisteet muodostuvat sen saamien koepisteiden erotuksesta kokeen keskiarvopisteisiin. Sertit vaikuttavat koirakon ranking-pisteisiin seuraavasti:

• sert = koirakon koekohtaiset ranking-pisteet x 1,15
  • vara-sert = koirakon koekohtaiset ranking-pisteet x 1,10

3) Ranking-listan paremmuusjärjestyksen muodostaa kunkin koiran keskiarvo koekohtaisista ranking -pisteistä.

Mock Trial -kokeiden tulokset pisteytetään vuonna 2019 WT ranking-listalle seuraavasti:

VOI1-tulos: 85 p.

VOI2-tulos: 72 p.