Kokoustiedote

5.10.2020

Yhteistyötoimikunta on pitänyt kokouksen 7.9 ja 28.9.2020. Ohessa tiedote molempien kokouksien päätöksistä.

NOME-B SM-KOKEEN KARSINTASÄÄNTÖ VUODELLE 2021

NOME B SM-koe peruttiin vuodelta 2020. Perumisesta johtuen YTTMK on esittänyt rotujärjestöille muutamia poikkeuksia NOME-B SM karsintasääntöön vuodelle 2021. Rotujärjestöt hyväksyivät ehdotetut poikkeukset eli vuoden 2020 piirinmestarit (VOI 1 tuloksella) sekä hallitseva Mestari (v. 2019) saavat osallistumisoikeuden vuoden 2021 SM-kokeeseen. Lisäksi vuoden 2020 kokeen karsinta-aikana saavutetuista tuloksista hyväksytään yksi vuoden 2021 SM kokeeseen.

Karsintasääntö vuodelle 2021 kuuluu seuraavasti:
Vuoden 2021 NOME-B SM-kokeen karsinta-aika on 21.8.2020 – 6.8.2021.

• Hallitsevat piirinmestarit VOI1-tuloksella sekä vuoden 2020 SM-kokeeseen VOI1 tuloksella oikeutetut piirinmestarit ovat etuoikeutettuja osallistumaan vuoden 2021 SM-kokeeseen
  • Vuoden 2019 Suomenmestarilla on oikeus osallistua kokeeseen ilman tulosvaatimuksia
  • Karsintasäännössä oleviin tulosvaatimuksiin huomioidaan yksi vuoden 2020 SM:n karsinta-aikana (16.8.2019 - 21.8.2020) saavutetuista tuloksista eli:

Kokeeseen voi ilmoittautua koirakko, joka on saavuttanut vähintään yhden VOI1-tuloksen NOME-B -kokeesta ajanjaksolla 16.8.2019 - 6.8.2021.

• Koirat, jotka ovat saavuttaneet kolme VOI1- tulosta 21.8.2020 – 6.8.2021 ajanjaksona, tai kaksi VOI1- tulosta 21.8.2020 – 6.8.2021 ja yhden VOI1 tuloksen 16.8.2019 - 21.8.2020, pääsevät varmasti kokeeseen.
  • Koiralle, joka on saavuttanut KVA-arvon ennen edellisen SM-kokeen viimeistä ilmoittautumispäivää 21.8.2020, riittää kaksi VOI1-tulosta varmistamaan osallistumisen. Näistä toinen voi olla ajalta 16.8.2019 - 21.8.2020.
  • Kuluneella kaudella KVA-arvon saavuttaneilta koirilta vaaditaan kolme VOI1-tulosta varmistamaan osallistumisen kokeeseen. Näistä yksi voi olla ajalta 16.8.2019 - 21.8.2020.
  • Mikäli osallistujia joudutaan karsimaan tulosten perusteella, huomioidaan tulosten laskennassa karsintasäännön mukaan viiden parhaan koetuloksen pisteet. Näistä tuloksista yksi voi olla ajalta 16.8.2019 - 21.8.2020.

Mikäli tulokset/pisteet ovat tasan, niin etusijalla on koira, jonka tulokset on kaudelta 21.8.2020 – 6.8.2021.

Mikäli edelleen tulokset/pisteet ovat tasan, niin suoritetaan arvonta.

NOWT SM-KOKEEN KARSINTASÄÄNNÖN PÄIVITYS

Rotujärjestöt ovat hyväksyneet YTTMK:n ehdotuksen NOWT SM-kokeen karsintaohjeen päivitykseksi siten, että osallistumisoikeus on kaikilla koirilla, joilla on SM-kokeen ilmoittautumisajan päättyessä oikeus kilpailla NOWT voittajaluokassa.

KOIRIEN VALINTA KV-KOKEISIIN

Mikäli KV-kokeeseen ilmoittautuu enemmän koiria kuin kokeessa on paikkoja, niin osallistujat valitaan tulosten perusteella seuraavan listan mukaan:

1. CACIT
  2. vara-CACIT, SERT
  3. vara-SERT
  4. A1 / excellent
  5. A2 / very good
  6. A3 / good
  7. Ei A/KV koetuloksia

Tulokset huomioidaan kahden vuoden ajalta ennen ilmoittautumisajan päättymistä. Koirat otetaan kokeeseen tässä järjestyksessä ja tasatilanteessa paikat arvotaan.

KOEKOORDINAATTORIT NOWT JA NOME A-KOKEISIIN

Tuomaritoimikunta on nimennyt koekoordinaattorit, jotka auttavat kokeiden järjestäjiä mm. kokeiden ajankohdan päättämisessä ja päällekkäisyyksien karsimisessa sekä tarvittaessa ulkomaalaisten tuomareiden kutsumisessa.

Koordinaattorit ovat: NOWT Maarit Saarinen ja NOME A Tomi Sarkkinen. Koordinaattoreiden yhteystiedot löytyvät koekalenterista. (http://koekalenteri.snj.fi/frmTuomariluettelo.aspx)

TUOMARIT NOWT 2021 SM-KOKEESEEN

Tuomaritoimikunta on vahvistanut NOWT 2021 SM kokeen tuomareiksi Pekka Uusimäen ja Maarit Saarisen. Muut tuomarit nimetään myöhemmin.

KOEKALENTERIN UUSIMINEN SEKÄ KOEPÖYTÄKIRJOJEN SÄHKÖINEN TALLENNUS

YTTMK on nimennyt työryhmän, joka alkaa kehittää uutta koekalenteria sekä koepöytäkirjojen sähköistä tallennusta. Työryhmää vetää Carita Lifländer (GR), muut jäsenet ovat: Jukka Kurkela (SNJ), Minsu Rauramo (Flattikerho), Mari Kuusaro (Kiharakerho) ja Maija Lappalainen (Labradorikerho).

OHJEISTUKSET PÄIVITTYVÄT

YTTMK on päivittänyt ohjeistuksia (kokeisiin osallistumisesta) yhteistyössä tuomaritoimikunnan kanssa. Kaikki päivitetyt ohjeistukset julkaistaan lokakuun aikana.

Seuraava YTTMK:n kokous pidetään marraskuussa Teams kokouksena.