NOME-A etusijalista

NOME-A kokeiden etusijalista

Etulistan avulla pyritään mahdollistamaan aikaisempaa useammalle koepaikka A-kokeessa. Toimintamalli on hyväksytty Kennelliitossa.

Ylläpitäjä:

16Falconfields AstraiaMarjaana KousaJanakkala 10.2
17Päivitetty 19.2.2024

Koirien valinta A-kokeeseen, julkinen etusijalista

Ylläpidetään listaa, jossa on kokeista ulos jääneet koirat, kauimmin listalla ollut koira on listan ylimmäisenä, uudet koirat lisätään listan loppuun. Lista on nähtävissä netissä yhteistyötoimikunnan sivuilla.

Listaa päivittää tehtävään nimetty henkilö.

Koira poistetaan etusijalistalta vuoden kuluttua siitä kokeesta, jonka yhteydessä se on lisätty listalle, jos se ei ole siihen mennessä etusijaansa käyttänyt.

Kun kokeen ilmoittautuminen päättyy, niin järjestäjä vertaa kokeeseen ilmoittautuneita koiria, onko niissä sellaisia, jotka ovat etusijalistalla. Jos on, niin ne pääsevät kokeeseen ja samalla ne poistetaan etusijalistalta. Kokeen muut paikat täytetään normaaliin tapaan arpomalla, ylimääräiset koirat arvotaan myös järjestykseen ja kirjataan etusijalistalle siellä jo olevien alapuolelle. Jos tulee peruutus niin tilalle otetaan kyseiseen kokeeseen ilmoittautunut varakoira, joka on listalla ylimpänä ja poistetaan se etusijalistalta.

Jos kokeeseen päässyt koira peruu osallistumisen niin sitä ei lisätä etusijalistalle sillä sille on ollut koepaikka tarjolla. Samaten jos etusijalistalla oleva koirakko ei ota tarjottua koepaikkaa se poistetaan listalta.

KV-kokeissa tai virallisissa mestaruuskokeissa esim. Nome-A SM etusijalista ei ole käytössä eikä siihen tehdä muutoksia.

Varakoiran hälytysaikaraja on 24 tuntia ennen kokeen alkua, minkä aikarajan täyttymistä ennen vapautuva koepaikka on otettava vastaan. Mikäli paikka vapautuu tämän jälkeen, ei paikan käyttämättä jättäminen poista koiraa etusijalistalta.

Tärkeää:

Etusijalistan ylläpidon ajan tasalla olemisen takia koesihteereiden on ilmoitettava ylläpitäjälle kaikki listaan tulevat muutokset pikaisesti.

Esimerkki:

Kokeeseen otetaan 8 koiraa ja siihen on ilmoittautunut seuraavat 10 koiraa:

Kulteen Heartrow

Weljesten Joker AU

Grassduck’s Red Flash

Monitoimen Aamulento

Hardrocks Artist Life

Biamin Juicy Chili

Namusillan Tuulihaukka

Starcreek Nirvana

Waterfowler Copper

Wauhti-Wiivan Woitto

Kokeen ilmoittautumisajan lopussa Etusijalistalla on seuraavat koirat:

1. Batmoor’s Black Isle Chandler

2. Phasianus Desiree

3. Starcreek Nirvana

4. Highhut’s Tigris

5. Weljesten Joker AU

6. Olivertash Malt

Starcreek Nirvana ja Weljesten Joker AU pääsee suoraan kokeeseen ilman arvontaa, ja samalla ne poistetaan etusijalistalta.

Loput kuusi koiraa arvotaan kahdeksan joukosta ja kaksi kokeesta pois jäänyttä koiraa lisätään etusijalistalle, joka näyttää nyt tältä:

1. Batmoor’s Black Isle Chandler

2. Phasianus Desiree

3. Highhut’s Tigris

4. Olivertash Malt

5. Wauhti-Wiivan Woitto

6. Kulteen Heatrow

Jos kokeeseen tulee peruutus niin paikkaa tarjotaan ensin Wauhti-wiivan Woitolle, ei listan ensimmäiselle koska se ei ole ilmoittautunut ko. kokeeseen. Jos Woitto tulee kokeeseen niin se tietenkin poistetaan myös etusijalistalta.